The course is designed as a weekly training course, where students will learn about music therapy and dance-movement therapy in the form of self-experience-oriented work in small training groups. Subject thesis: - The process of forming a training / therapeutic group, the creation and role of rules, group cohesion, dynamics, etc. The role of music, movement and dance experience. - Own music, dance and movement skills, resources and their development through self-experiential work. - Issues of transference and countertransference in the music therapy process and in dance-movement therapy. - Group interaction? artistic and verbal processes. Selected techniques and approaches of working with a group, techniques for assessment, evaluation and own implementation of the therapeutic process. COREY, G. et al. (2006). Techniky a přístupy ve skupinové psychoterapii. Praha: Portál. 246 s. ISBN 80-7367-160-3. ČÍŽKOVÁ, Klára. Tanečně-pohybová terapie. Praha: Triton, 2005, 119 s. ISBN 8072545477. DOSEDLOVÁ, J. (2012). Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Vyd. 1. Praha: Grada, 184 s. ISBN 978-80-247-3711-9. DOSEDLOVÁ, Jaroslava a Jiří KANTOR. Tanečně-pohybová terapie a muzikoterapie [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 1 CD-ROM [cit. 2022-05-01]. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3682-1. HARGAŠOVÁ, M. a kol. (2009). Skupinové poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 261 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2642-7. KANTOR, J. et al. (2015). Muzikoterapie a arteterapie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Opava: Slezská univerzita, 111 s. ISBN 978-80-7510-095-5. KANTOR, J. a kol. (2014). Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 228 s. ISBN 978-80-244-4358- 4. KRATOCHVÍL, S. (2007). Příběhy terapeutických skupin. Praha: Triton. 266 s. Psyché; sv. č. 50. ISBN 978-80-7254-934-4. KRATOCHVÍL, S. (2005). Skupinová psychoterapie v praxi. 3., dopl. vyd. Praha: Galén, 297 s. ISBN 80-7262-347-8. MÜLLER, O. a kol. (2020). Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 272 s. ISBN 978-80-244-5749-9. RIEGER, Z. (2007). Loď skupiny: inspirace pro současné i budoucí lodivody ve skupinové terapii. Praha: Portál. 206 s. ISBN 978-80-7367-222-5. YALOM, I., D. A LESZCZ, M, (2021). Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál. 734 stran. ISBN 978-80-262-1848-7. ZEDKOVÁ, Iveta, ed. Tanečně pohybová terapie: teorie a praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 239 s. ISBN 978-80-244-3185-7.
|