Předmět: Výcvikový kurz v muzikoterapii a tanečně-pohybové terapii

« Zpět
Název předmětu Výcvikový kurz v muzikoterapii a tanečně-pohybové terapii
Kód předmětu USS/HKMT
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžičková Lenka, Mgr.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako týdenní výcvikový kurz, na kterém se studenti seznámí s muzikoterapií a tanečně-pohybovou terapií formou sebezkušenostně orientované práce v malých výcvikových skupinách. Téze předmětu: - Proces formování výcvikové / terapeutické skupiny, tvorba a role pravidel, skupinové koheze, dynamiky atd. Role hudební, pohybové a taneční zkušenosti. - Vlastní hudební, taneční a pohybové dovednosti, zdroje a jejich rozvoj prostřednictvím sebezkušenostní práce. - Problematika přenosu a protipřenosu v muzikoterapeutickém procesu a v tanečně-pohové terapii. - Interakce ve skupině ? umělecké a verbální procesy. Vybrané techniky a přístupy práce se skupinou, techniky pro hodnocení, evaluaci a vlastní realizaci terapeutického procesu. COREY, G. et al. (2006). Techniky a přístupy ve skupinové psychoterapii. Praha: Portál. 246 s. ISBN 80-7367-160-3. ČÍŽKOVÁ, Klára. Tanečně-pohybová terapie. Praha: Triton, 2005, 119 s. ISBN 8072545477. DOSEDLOVÁ, J. (2012). Terapie tancem: role tance v dějinách lidstva a v současné psychoterapii. Vyd. 1. Praha: Grada, 184 s. ISBN 978-80-247-3711-9. DOSEDLOVÁ, Jaroslava a Jiří KANTOR. Tanečně-pohybová terapie a muzikoterapie [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 1 CD-ROM [cit. 2022-05-01]. Studijní opory. ISBN 978-80-244-3682-1. HARGAŠOVÁ, M. a kol. (2009). Skupinové poradenství. Vyd. 1. Praha: Grada, 261 s. Psyché. ISBN 978-80-247-2642-7. KANTOR, J. et al. (2015). Muzikoterapie a arteterapie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Opava: Slezská univerzita, 111 s. ISBN 978-80-7510-095-5. KANTOR, J. a kol. (2014). Kreativní přístupy v rehabilitaci osob s těžkým kombinovaným postižením: výzkumy, teorie a jejich využití v edukaci a terapiích. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 228 s. ISBN 978-80-244-4358- 4. KRATOCHVÍL, S. (2007). Příběhy terapeutických skupin. Praha: Triton. 266 s. Psyché; sv. č. 50. ISBN 978-80-7254-934-4. KRATOCHVÍL, S. (2005). Skupinová psychoterapie v praxi. 3., dopl. vyd. Praha: Galén, 297 s. ISBN 80-7262-347-8. MÜLLER, O. a kol. (2020). Metodika expresivních přístupů u žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivním vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 272 s. ISBN 978-80-244-5749-9. RIEGER, Z. (2007). Loď skupiny: inspirace pro současné i budoucí lodivody ve skupinové terapii. Praha: Portál. 206 s. ISBN 978-80-7367-222-5. YALOM, I., D. A LESZCZ, M, (2021). Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Portál. 734 stran. ISBN 978-80-262-1848-7. ZEDKOVÁ, Iveta, ed. Tanečně pohybová terapie: teorie a praxe. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, 239 s. ISBN 978-80-244-3185-7.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní