Předmět: Výcvikový kurz v expresivních terapiích

« Zpět
Název předmětu Výcvikový kurz v expresivních terapiích
Kód předmětu USS/HKET
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Musil Roman, PhDr. Mgr.
  • Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Kurz navazuje na předchozí výcvikové kurzy a je jedním z dílčích částí vzdělání v expresivních terapiích. Studenti pomocí cíleného a intenzivního vzdělávání získávájí vhled do expresivních terapií a jejich vzájemného užití a prolnutí. Smyslem výcviku je sebezkušenostní práce s jednotlivými složkami hudby, výtvarna, tance a dramatu a jejich propojení skrze kreativní proces. Primární výukovou tezí kurzu je poté právě kreativita a užití kreativního procesu jak ve vzdělávání, tak i v terapeutických intervencích jakožto edukačně-léčebného prostředku. Teze: " Práce s jednotlivými uměleckými prostředky " Sebezkušenost studenta " Reflexe vlastního psychosociálního vývoje " Schopnost trnasferu metod, technik a přístupů na vybranou skupinu klientely " Využití kreativního procesu v edukačním prostředí " Terapeutické vymezení intervencí " Společné a rozdílné v uměleckých terapiích Studijní literatura a studijní pomůcky: ADAMEK, M. S., & DARROW, A. A. (2010). Music in Special Education. Silver Spring: The American Music Therapy Association, Inc. BRUSCIA, K. E. (2014). Defining Music Therapy. Gilsum, NH: Barcelona Publishers. ČÍŽKOVÁ, K. (2005). Tanečně pohybová terapie. Praha: Triton. DARROW, A. (Ed.). (2008). Introduction to Approaches in Music Therapy. Silver Spring: American Music Therapy Association, Inc. DOSEDLOVÁ, J. (2012). Terapie tancem. Praha:Grada. EDWARDS, J. (2016). The Oxford Handbook of Music Therapy. Croydon: Oxford University Press. MALCHIODI, C.A. (2007). Expressive Therapies. New York: The Guilford Press. GUSSAK, D.E., & ROSAL, M. (2015). The Wiley Handbook of Art Therapy. John Wiley, and Sons. HAKVOORT, L., GILBOA, A. et al. Breaking Strings: Explorations of Mistakes in Music Therapy. Artez: ArtEZ Press, pp. 329-338. ISBN 978-94-91444-77-7. HALPRIN, D. (2004). The Expressive Body in Life, Art, and Therapy. London: Jessica Kingsley Publishers. HANSER, S. B. (2018). The New Music Therapist´s Handbook. New York: Beklee Press. HINZ, L. (2019). Expressive Therapies Continuum. New York: Taylor and Francis Group. HERNANDEZ-RUIZ, E. (2005). Postmodernism and Music Therapy. Voices: A World Forum for Music Therapy, 5(3). Dostupné z https://normt.uib.no/index.php/voices/article/view/230/174 HOGAN, S. (2015). Art Therapy Theories: A critical introduction. New York: Routledge. JOHNSON, D.R., & EMUNAH, R. (2020). Current Approaches in Drama Therapy. Charles C Thomas. KANTOR, J., CAMPBELL, E.A. a kol. (2022). Exploring vibroacoustic therapy in adults experiencing pain: a scoping review. BMJ Open, 2022, 12, E046591. https://doi.org/10.1136/bmjopen-2020-046591 KANTOR, J., CHRÁSKA, M., LUDÍKOVÁ, L. (2019). Arts therapies in educational institutions. Education Sciences, 2019, 9(2), 82. doi: 10.3390/educsci9020082

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní