Název předmětu | Intervenční metody ve speciální pedagogice |
---|---|
Kód předmětu | USS/HIME |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | nespecifikováno |
Studijní praxe | nespecifikováno |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Studenti se seznámí se základními metodami speciálně pedagogické intervence, mezi které patří zejména poradenská intervence (včetně telefonické) a naučí se orientovat v problematice a výběru optimální pomoci při obligátních problémech, které negativně ovlivňují život člověka se speciálními potřebami. Získají také informace týkající se individuální a skupinové reedukace žáků se specifickými poruchami učení a chování, se základními poznatky týkající se poradenských konzultací s dospělou klientelou, s adolescenty i s dětmi. V rámci předmětu budou rovněž pojmenovány základní problematické oblasti intervenční práce a výuka bude zaměřena i na vytyčení hlavních rozdílů intervenční práce s ohledem na konkrétní typy zdravotního postižení či sociálního znevýhodnění v kontextu věku klienta. Studium bude rovněž zaměřeno na oblast poradenského vedení dospělých klientů či zákonných zástupců dětí s typickými problémy včetně nástinu terapeutické práce s těmito klienty. V rámci předmětu bude probrána i otázka kariérového poradenství.? FINSET, A.: (ed.). Patient Education and Counselling. Official journal of the European Association for Communication in Healthcare and the American Academy on Communication in Healthcare, 2015. DASEL. N., J.; PUNVIT, P., J. Acquisition of entrepreneurial skills for economic growth and developmental for person with special needs. Journal of Exceptional People, vol. 1, no. 4. UP Olomouc STOW, L. C. Speech, language, and audiology services in public schools. Intervention in School and Clinic. Alberta, Health and Wellnes, 2004.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |