Název předmětu | Praxe průběžná v expresivních terapiích 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/HEX1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Přednost při umístění praxe bude mít osobní volba posluchače ? dle jeho předpokládaného budoucího pracovního uplatnění. V úvahu připadají především ty speciálně pedagogické instituce, v nichž se realizují expresivně-terapeutické postupy. Praxe navazuje a prohlubuje poznatky, dovednosti a také zadání praxe průběžné: Příprava vyžaduje: ? Nastudování předpisů a materiálů ke zpracování IVP ? Nastudování SPP diagnostických postupů (klinický a testový instrumentář) ? Nastudovává expresivně-terapeutické přístupy (metodiky a techniky SPP terapií využitelné na konkrétním SPP zařízení) Na praxi student sbírá materiály pro zpracování IVP na konkrétní žáky/klienty a seznamuje se s prostředky pedagogické diagnostiky a SPP diagnostiky normativní, formativní a případně i dynamické. Vede průběžně terénní deník. Po absolvování praxe zpracová (a konzultuje) IVP konkrétního žáka (dítěte, klienta) a vypracovává ?zprávu z vyšetření? SPP diagnostiky konkrétního jedince (pod supervizí spec. pedagoga nasmlouvaného na SPP zařízení). Navrhuje terapeutický plán pro konkrétního klienta, terapeuticko-formativní přístup ke konkrétnímu žákovi (supervize vedoucího praxe). RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. et al. Speciální pedagogika. 2. vyd. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0873-2. VALENTA, M., MÜLLER, O. Psychopedie. 2. vyd. Praha: Parta, 2004. ISBN 80-7320-063-5. VALENTA, M. a kol. Přehled speciální pedagogiky a školská integrace. 1. vyd. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0698-5. MULLER, O. a kol. Terapie ve speciální pedagogice. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-2474-172-7. Povinná literatura je vyznačena tučně
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |