Předmět navazuje na Dramaterapii 1, 2 a jedná se o povinně výběrový předmět. Předpokládá se cílené zaměření studenta na dramaterapii. Cílem je seznámení a práce s dramaterapií jak v kontextu speciální pedagogiky, nebo dramaterapie v kontextu školství a sociálních služeb, tak také v kontextu klinické dramaterapie ve zdravotnictví. Předmět podrobněji seznamuje studenty s jednotlivými dramaterapeutickými přístupy a teoretickými poznatky, které jsou nezbytně nutné pro praxi. V rovině praktické se poté primárně zaměřuje na procesuální stránku drmaterpaie a navazování, budoudvání, udržování a prací s terpaeutickým vztahem v kontextu dramaterapie. Podrobněji jsou také zkoumány core processes, jako univerzální transteoretický model v dramaterapii. Po jeho absolvování by měl být student schopen vést dramaterapeutické intervence v koncextu dramaterapie jako podpůrné metody v různých edukačně terapeutických setkáních. Zvláštní zřetel je dán na teoretické porozumění dramaterapie v kontextu ČR i světa. Předmět předpokládá studentovu aktivní participaci s ohledem na četbu povinné literatury a následnou odbornou diskusi. Teze ? Podrobnější vhled do core processes ? Klincká a speciálněpedagogická dramaterapie ? Dramaterapie jako podpůrná metoda k dalším formám terapie ? Dramaterapie v kontextu jednotlivých pedií ? Proces a fáze procesu v dramaterapii ? Vedení procesu v dramaterapii ? Specifika procesu v dramaterapii ? Dramaterapie a příbuzné disciplíny CASSIDY, S. (2013). An exploration of the processes that underlie change in dramatherapy: A grounded theory analysis [DClinPsy, University of Glasgow]. https://eleanor.lib.gla.ac.uk/record=b2996931 GOFFMAN, E., & McGrathov., M. (2018). Vsichni hrajeme divadlo: Sebeprezentace v kazdodenn.m živote. HOUGHAM, R. (2012). The matrix, group processes and dramatherapy. The Arts in Psychotherapy, 39(1), 60?65. https://doi.org/10.1016/j.aip.2011.11.007 JOHNSON, D. R. Developmental approaches to drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9, 1982. s. 183?189. JOHNSON, D. R. The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.) Drama therapy: theory and practice. London: Routledge, 1992. ISBN 978-0415052146. JONES, P. Drama as Therapy. London: Routledge, 1996. ISBN 0-415-09970-6 JONES, P. (2008). Research into the core processes of drama therapy: Vignettes and conversations. The Arts in Psychotherapy, 35(4), 271?279. https://doi.org/10.1016/j.aip.2008.06.004 JONES, P. (2009). Therapists? understandings of embodiment in dramatherapy: Findings from a research approach using vignettes and aMSN messenger research conversations. Body, Movement and Dance in Psychotherapy, 4(2), 95?106. https://doi.org/10.1080/17432970802476321 JONES, P. (2013). An analysis of the first articulation of drama therapy: Austin?s ?Principles of Drama-Therapy: A Handbook for Dramatists? (1917). The Arts in Psychotherapy, 40(3), 352?357. https://doi.org/10.1016/j.aip.2013.07.001 JONES, P. (2021). The Arts Therapies: A Revolution in Healthcare. Journal. (b.r.).
|