Cílem předmětu je seznámit studenty se základy dramaterapie a jejími prostředky. Stěžejním je v tomto předmětu především sebezkušenost studenta v kontextu dramatické reality a playspace. Předmět se opírá o integrativní rámec dramaterapie a posluchače seznamuje se základními metodami vstupu do role, udržování dramatické situace a schopnosti být v prostoru playspace jakožto základním stavebním kameni hry jako terapeutického prostředku. Dalším ze stěžejních koncetů je práce s embodimentem a schopností přinášet a pracovat s vlastními tématami. Studijní literatura a studijní pomůcky: JENNINGS, S. (1994). The Handbook of Dramatherapy. London: New Fetter JENNINGS, S. (ed.) (1992). Dramatherapy. Theory and practice 2. London: New Fetter. JENNINGS, S. (2014). Úvod do dramaterapie. Praha: Jalna. JOHNSON, D. R. (1982). Developmental approaches to drama therapy. The Arts in Psychotherapy, 9, s. 183-189. JOHNSON, D. R. (1992). The dramaterapists "in role". In Jennings, S. (Ed.) Drama therapy: theory and practice. London: Routledge. JONES, P. (2010). Drama as Therapy. New York: Routledge. LANDY, R. (1996). Persona and performance: The Meaning of Role in Drama, Therapy, and Everyday Life. London. LANDY, R. (1994). Drama therapy: Concepts and practices. Springfield, IL: C. C. Thomas. LANDY, R. (2012). Theatre for change: Education, social action and therapy. New York: Palgrave Macmillan. VALENTA, M. (2021). Dramaterapie. Praha: GRADA. VALENTA, M. (2003). Dramaterapeutické projektování. Olomouc: VUP. VALENTA, M. a kol. (2006). Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: VUP. WARREN, B. (2005). Drama and the arts for adults with Down syndrome: Benefit options and resources book 14 In R.I.
|