-
Vachalová Veronika, Mgr.
-
Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
-
Sedláčková Dagmar, Mgr. Ph.D.
-
Šlesingrová Eliška, Mgr.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
-
Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
|
Zaměření praxe bude korespondovat s vybranou pedií, na kterou se student specializuje. Pro praxi si student vybere školu, na které jsou vzděláváni děti, žáci či student se SVP, nebo školu samostatně zřízenou pro žáky s daným typem postižení, optimálně školu poskytující vzdělání ve více stupních (předškolní, základní, střední). V průběhu praxe se student seznámí se SVP žáka/žáků (podle jednotlivých stupňů poskytovaných PO). Seznámí se s průběhem jejich vzdělávání, se specifiky přístupu, s kompenzačními pomůckami, metodami a formami práce, s nácvikem specifických dovedností, s obsahem vzdělávání a formami hodnocení klasifikace. Součástí praxe je seznámení se s příslušnou dokumentací, s organizačními opatřeními vedenými zařízením ve prospěch žáka apod. Na praxi student sbírá podkladové materiály pro vlastní studium a speciálněpedagogickou praxi a vede si průběžně terénní deník. Po absolvování praxe proběhne reflektující setkání, na kterém bude student získané zkušenosti konzultovat s odpovědným metodikem a ostatními spolužáky. Doporučená literatura: TRUHLÁŘOVÁ, Z. (2015). Odborné praxe v kontextu pregraduální přípravy sociálních pracovníků. Vydání první. Hradec Králové: Gaudeamus. 108 stran. ISBN 978-80-7435-412-0. HRDLIČKOVÁ, A. (2013). Odborná praxe v prostředí vysokého školství. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 119 s. Spisy Právnické fakulty Masarykovy univerzity; sv. 452 = Acta Universitatis Brunensis Iuridica; no. 452. Řada teoretická. ISBN 978-80-210-6448-5.. KOCIÁNOVÁ, S. (2011). Odborný seminář k odborné praxi: studijní opora pro kombinovanou formu studia. Ostrava: Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální Ostrava-Mariánské Hory. 66 l. ISBN 978-80-87540-34-3. BASLEROVÁ, P., MICHALÍK, J., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření: obecná část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5717-8. MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, M. Katalog podpůrných opatření: metodika aplikace podpůrných opatření v předškolním vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5716-1. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Katalog podpůrných opatření: dílčí část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu specifických poruch učení a chování. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5714-7. VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5715-4. ŽAMPACHOVÁ, Z., ČADILOVÁ, V. Katalog podpůrných opatření: dílčí část : pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5713-0. VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. 2., přepracované a rozšířené vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2020. ISBN 978-80-244-5712-3.
|