Předmět: Alternative and Augmentative Communication

« Zpět
Název předmětu Alternative and Augmentative Communication
Kód předmětu USS/FUAAC
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
In this course, students will learn more about the theoretical framework and possibilities of using alternative and augmentative communication (AAC) in the context of education and support for people with complex communication needs (CCN). Course contains: " Communication - theory, models, types, components " Diagnostic process and aspects of using the optimal communication system; " AAC strategies, tools and assessments " Classification of AAC systems such as non aided/aided AAC systems " Specific communication systems for people with hearing impairments " Specific communication systems for people with visual impairments " Specific communication systems for people with physical disabilities " Specific communication systems for people with autism spectrum disorder " Specific communication systems for people with intelectual disabilities " Specific communication systems for people with multiple disabilities Practical training of notechnical and technical strategies belonging to AAC
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
  • Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
  • NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na pedagogické asistentství (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní