Název předmětu | Introduction to Special Needs Education Diagnostics |
---|---|
Kód předmětu | USS/EUZSD |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The aim of the course is to provide students with basic theory and general methodology of special diagnostics, including the basic definitions of the field and related concepts, diagnostic terminology in the wider sense as background for special needs education diagnostics within the individual fields of special needs education ("-pedies"). The course also focuses on the historical development of the field, its contemporary trends and the current state, as well as the development of skills in the areas of general educational, sociological and (clinical) psychological diagnostics in the propedeutic sense in relation to special needs education diagnostics. Syllabus: " Definition of the individual types of diagnostics and terminology. " Diagnostics and diagnosis, quantitative and qualitative diagnostic approaches. " Historical development of special needs education diagnostics. " General clinical methods in special needs education diagnostics. " Test methods in special needs education diagnostics. " Obligatory diagnostics, an overview of the most common testing in school counselling facilities. " Diagnostic value of a child's drawing, stressful situations in the child's artistic expression, basic drawing tests. " Play activities in special needs education diagnostics, analysis of the results of the activity.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |