Název předmětu | Special Needs Education for People with Visual Impairment 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/EUTY1 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The aim of the course is to introduce the field of typhlopedy and provide basic theoretical background for activities conducted or designed for people with visual impairment over the entire wide range of kinds and types of visual impairment, as well as to point out the specifics related to the individual age categories. Syllabus: " Special Needs Education for people with visual impairment - characterization of the field. " Special Needs Education for people with visual impairment in the taxonomy of sciences. " Classification of people with visual impairment. " Comprehensive services for people with visual impairment - the medical area. " Comprehensive services for people with visual impairment - the educational area. " Comprehensive services for people with visual impairment - the social area. " Characterization of blind people. " Characterization of poor-sighted people. " Characterization of partially sighted people. " Characterization of people with binocular vision impairment. " Psychical specifics of people with visual impairment. " The importance of compensatory factors for people with visual impairment.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |