Předmět: Guidelines for Thesis

« Zpět
Název předmětu Guidelines for Thesis
Kód předmětu USS/EUSZP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Pastieriková Lucia, Mgr. Ph.D.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem semináře je seznámení s principy, pravidly a zásadami při zpracování absolventské práce. Obsah: Metodologické aspekty výběru a tvorby závěrečné práce Způsob volby a zadání tématu závěrečné práce na Ústavu speciálněpedagogických studií Typy závěrečných prací a jejich specifika Způsoby zpracování závěrečných prací a zásady pro jejich vypracování Práce s informačními zdroji + citace Formální podoba závěrečné práce Formální povinnosti studenta při odevzdávání závěrečné práce Obhajoba závěrečné práce Prezentace zpracovaných úkolů (posudků na zadané práce; obhajoba závěrečné práce) Dobrovolná hodina: práce s počítačem Zpracování projektu závěrečné práce. Samostudium: Pravidla českého pravopisu

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
Výstupy z učení
The course is designed to provide students with a comprehensive overview of the formal requirements regarding preparation, elaboration and defence of the thesis. Syllabus: " Basic methodological aspects when creating the thesis - prerequisites, choice of a topic and supervisor of the thesis. " Principles for elaboration of the thesis. " Formal obligations for students when assigning the topic of the thesis. " Recommended structure of the content of the thesis. " Bibliographical and other citations - work with sources. " Specifics for processing the practical part of the thesis. " Grammar and stylistic aspects of the thesis. " The final form of the thesis. " Defence of the thesis. " Discussion of examples. " Presentation of the thesis project.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru. Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru. - Účast na výuce - Aktivní zapojení na hodinách - Vytvoření projektu ZP (12 stran) - Vyhotovení struktury svého vystoupení k obhajobě závěrečné práce v rozsahu cca 0,5 normostrany textu. - Kritický pohled na zadanou závěrečnou práci.
Doporučená literatura
  • FILKA, J. (2002). Metodika tvorby diplomové práce. Brno.
  • HOLOUŠOVÁ, D., KROBOTOVÁ, M a kol. (2002). Jak psát diplomové a závěrečné práce. Olomouc: UP.
  • Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. Praha.
  • Chrásková, M., Krušinský, R., & Michalík, J. (2013). Metodologické aspekty tvorby závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • POKORNÝ, J. (1994). Diplomová práce příležitost k seberealizaci.. Brno: Cerm.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní