Název předmětu | Social Pathology |
---|---|
Kód předmětu | USS/EUSPA |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The course aims to provide a basic overview of social pathology, its definition and specification, introduction to the social aspects of the emergence of deviant behaviour and its consequences for the individual in his/her social context. The course will also focus on social aspects of selected negative phenomena within society. Syllabus: " Basic paradigms in social pathology in history and at present. " Definition of basic concepts - social pathology, social deviation, social norm. " Kinds and classifications of social pathology. " Dissocial, asocial, and anti-social behaviour. " Social values, social norms, social institutions and social relationships. " Subject and object of deviant behaviour and actions. " Content, objectives and consequences of deviant behaviour and actions. " Social aspects of negative phenomena within society. " Mechanisms of social control, problems in socialization processes. " Addictions, addictive behaviour in the social context. " Racism, xenophobia, the issue of minorities in the social context. " Social aspects of prostitution and homelessness.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |