Předmět: Introduction to Special Needs Education 1

« Zpět
Název předmětu Introduction to Special Needs Education 1
Kód předmětu USS/EUSP1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Uvedení do problematiky speciálně pedagogických specializací.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
The aim of the course Introduction to Special Needs Education 1 is to provide students with an introduction to the field of special needs education. In the course, students will become acquainted with basic information providing an overview of the related fields of special needs education. Syllabus: " The concept of the field of special needs education. " Brief historiography of special needs education - development of the field and personages contributing to it. " Development of terminology in special needs education, terminology currently used in the Czech Republic and abroad. " Shifts in the paradigm of special needs education in the Czech Republic, current trends in special needs education. " Development of the position of people with a disability or disadvantage within society. " Socialization of people with a disability or disadvantage - the perspective of psychology and special needs education - a fundamental change in the perception of socialization of people with a disability or disadvantage from the perspective of special needs education.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. (2007). Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: PAIDO.
  • Chvátalová, H. (2012). Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotního postižení. Praha: Portál.
  • JESENSKÝ, J. (2001). Komprehensivní speciální pedagogika. Hradec Králové: PdF.
  • VÍTKOVÁ, M. (2004). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální.. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní