Předmět: Special Needs Education for People with Physical Disabilities or Illnesses 2

« Zpět
Název předmětu Special Needs Education for People with Physical Disabilities or Illnesses 2
Kód předmětu USS/EUSO2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
  • Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The course builds on the basic theory from the area as a scholarly field and from the propedeutic fields presented in the course Somatopedia 1. It is focused on the area of special needs education interventions with people with limited mobility. The aim of the course is to facilitate comprehension of the theoretical background as well as the acquisition of specialized procedures for this particular group of people. The main aims of the course are to define the didactic and methodological procedures of consultancy and education of pupils with limited mobility, to provide an overview the forms and specifics of the education process for this group of pupils, and to acquire the diagnostic, educational, therapeutic, compensatory, interactional, and stimulation methods used within the scope of the work of a special education teacher. The course also deals with counselling in other sectors, particularly with consultancy in social services. Syllabus: " The concept of counselling service for pupils with limited mobility, the work of the special education teacher in counselling facilities, and special needs education diagnostics of pupils with limited mobility. " Education for pupils with limited mobility (inclusive education and education in specialized facilities, legislation and curricular documents in the education sector, education forms, methods, means and processes). " Educational, therapeutic, compensatory, interactional, and stimulation methods used with pupils with limited mobility (basal stimulation, structured learning, Snoezelen, positioning and repositioning, alimentation techniques and procedures according to the Bobath concept, utilization of creative means of education, alternative and augmentative communication, behaviour-oriented procedures, etc.). " Modern approaches in diagnostics and intervention (dynamic diagnostics and its demonstrations, the theory of mediated learning, the theory of structural cognitive modifiability, FIE, etc.). " Counselling in the area of social services, specifics of the counselling process at various age categories for people with limited mobility.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní