Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
In this course, students will learn more about the theoretical framework and possibilities of using alternative and augmentative communication (AAC) in the context of education and support for people with complex communication needs (CCN). Course contains: " Communication - theory, models, types, components " Diagnostic process and aspects of using the optimal communication system; " AAC strategies, tools and assessments " Classification of AAC systems such as non aided/aided AAC systems " Specific communication systems for people with hearing impairments " Specific communication systems for people with visual impairments " Specific communication systems for people with physical disabilities " Specific communication systems for people with autism spectrum disorder " Specific communication systems for people with intelectual disabilities " Specific communication systems for people with multiple disabilities Practical training of notechnical and technical strategies belonging to AAC
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|