Předmět: Special education of individuals with visual impairment 2

« Zpět
Název předmětu Special education of individuals with visual impairment 2
Kód předmětu USS/ECVI2
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Flekačová Lucie, Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
This course introduces the field of special education for individuals with visual impairment. It provides theoretical background for the activities realized with persons with visual impairment across the whole spectrum of severity of visual impairment. The light will be shed on speciifcs of impairment in different developmental stages. Topics: ? Special education (SE) of persons with visual impairment ? SE of individuals with visual impaiment in the framework of other disciplines ? Clasification of persons with visual impairment ? Complex services for persons with visual impairment in healthcare ? Complex services for persons with visual impairment in education ? Complex services for people with visual impairment in social services ? Characteristics of the blind persons ? Characteristics of the purblind persons ? Characteristics of the persons with residual vision ? Characteristics of persons with binocular vision disorder ? Psychological specifics of persons with visual impairment Importance of compensatory agents for persons with visual impairment
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
  • Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
  • NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní