Předmět: Final Thesis Seminar

« Zpět
Název předmětu Final Thesis Seminar
Kód předmětu USS/ECTHS
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vávra Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
The aim of the course is to give students a comprehensive overview of the essentials of preparation, creation and defense of final (bachalor) thesis. At the end of the course students should be able to: ? understand the terminology associated with the processing and defense of the thesis; ? responsibly choose the topic/area of the thesis; ? manage the basic administration process associated with the assignment and tutoring of thesis, the information system of the faculty; ? use available information resources (library services, electronic resources, databases); ? use properly citations (references) in the text; ? be able to prepare a structured content of the thesis; ? be able to use previous knowledge from clasess focused on methodology of special education research and it?s application in the creation of thesis; ? be able to manage and create thesis project. Tutorials: ? methodological aspects of the final thesis: prerequisites, choice of topic, and supervisor. ? Principles of final thesis. ? Formal duties of students in assigning the topic of their final thesis. ? Recommended structure of the content of the final thesis. ? Bibliographic and non-bibliographic citations - work with information sources. ? Specifics of processing the practical part of the thesis. ? Elaboration of the thesis in terms of orthography and stylistics. ? Final form of the final thesis. ? Defense of the final thesis. ? Consultation of examples Presentation of the final project.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
  • Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
  • NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní