Předmět: Special Education Practice 1

« Zpět
Název předmětu Special Education Practice 1
Kód předmětu USS/ECSX1
Organizační forma výuky On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
The aim of the course is to gain experience and skills from education practice. This practice takes place in 1 selected institution or school where special or inclusive education for children/pupils/students with special education needs (SEN) is provided. Student choose and agree to this instutution/school by themselves. The institution/school can be chosen from the country of student´s origin or take place in the Czech Republic. The school/institution has to provide education for any child/pupil/student with SEN. It can be in a "special school" or mainstream school/institution which is already inclusive. This course is mainly focused on the student´s : " observations of all the education process; " observations of all management procedures ensuring the operation of the selected institution/school. " study relevant available documentation from the school/institution; During practice, the student has to create and keep their own "portfolio from practice" which contains description of own observed situations and activities from each whole day of placement (total 1 week); acquired knowledge and experience of teaching practices. At the end of practice, the student has to create self evaluation reflective report which will be part of student´s notes.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
  • Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
  • NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní