Vyučující
|
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
The goal of the essay is a "prose composition with a focused subject of discussion (special education). The type of the assay is the Comparative assy, which is characterized by a basis for comparison, points of comparison, and analogies. It is grouped by the object (chunking) or by point (sequential). The comparison highlights the similarities between two or more similar objects while contrasting highlights the differences between two or more objects. When writing a compare/contrast essay, writers need to determine their purpose, consider their audience, consider the basis and points of comparison, consider their thesis statement, arrange and develop the comparison, and reach a conclusion. Compare and contrast is arranged emphatically.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|