Předmět: Education of persons with physical disability and chronic illness 1

« Zpět
Název předmětu Education of persons with physical disability and chronic illness 1
Kód předmětu USS/ECPD1
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
1. Definition and classification of physical disability and chronic illness in context of International Classification of Functioning, Disabilities and Health and other classifications of WHO 2. Evidence based concept in special education of people with physical disabilities and chronic illness, summary of educational methods and their research evidence ? eg. cooperative learning, peer support, assistive technologies, alternative communication, direct instructions, applied behavioral analysis, positive behavior support, arts therapies, cognitive education (FIE, conceptual learning, etc.). 3. Health care services and institutions for people with physical disabilities and chronic illness (physiotherapy, occupational therapy, prosthetics and assistive technologies, neuropsychology, etc.) 4. Psychosocial aspects of physical disabilities and chronic illness ? stress and trauma, psychosocial needs, pain, hospitalization, family of children and youths with physical disability and chronic illness.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
  • Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
  • NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní