Vyučující
|
-
Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Definition terminology, classification and symptomatology of multiple disability. Implications for education. Multiple disability with primary intellectual disability. Multiple disability with primary physical disability, visual / hearing impairment, or communication disorders. Multiple disability with primary autism spectrum disorders. Institutions for persons with multiple disability in health care, educational and social care area. Family of persons with multiple disability, concept of losses, caregivers´ burden, transformations, family centered care, etc. Specifics of education of people with multiple disability ? educational content, methods and forms. Methods for education of people with multiple disability, eg. alternative communication, positive behavior support, basal stimulation, Snoezelen-MSE, arts therapies, etc.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|