Vyučující
|
-
Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
The aim of this course is to define the field of pediatrics in the following aspects: field of study, statistical indicators, system of institutions. Topics: - Pediatrics ? field of study, statistical indicators, organization in the Czech Republic - Specifics of childhood, growth and development. Individual developmental stages. - Social pediatrics. Psychosomatic illnesses. - Pediatric propaedeutics ? basic examination methods used in early childhood care. - Explanation of principles of basic physical, laboratory and imaging examination methods. - Basics of lay nursing care in pediatrics. - Critical periods of child development in relation to subsequent need of Early childhood special education intervention.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|