Vyučující
|
-
Ludíková Barbora, MUDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Aims: Aims of this course is to gain general knowledge in the field of child psychiatry with regards to meeting the needs and expectations related to future profession of the students. Topics: Introduction to psychiatry from the neurobiological theoretical perspective. Neuroatanomy, neurophysiology, functional systems of human brain. ? Basic psychiatric examination and examination methods in psychiatry. ? Prevention of psychological disorders and mental hygiene. ? Disorders of psychological development. ? Specific developmental speech disorders, motorics, and academic skills. ? Child autism ? Mental retardation ? Organic psychological disroders, dementia. Behavioural disorders and emotions with the childhood onset
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|