Vyučující
|
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Course describes fundamental orientation in Special Education of People with Intellectual Disabilities. In course will be presented actual knowledge in the field of Intellectual Disabilities with connection to the education and assessment methods. Main focus of the course will be placed on the DSM 5 and ICD-11 and the terminology connected with assessment. Through the course the students will be become acquainted with terms as a mental retardation, mental disorders and mental illness. Focus will be placed also on specific aspects of inclusion and phenomenon connected with this.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|