Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
To acqaint students with the theoretical background and general methodology of special diagnostics. To introduce the basic concepts, terminology and diagnostic terminology of individual Special Education (SE) disciplines. Historical overview of the development of the SE diagnostics, contemporary trends and updates. Deepening of knowledge and developing individual skills in the area of education, sociological and clinical diagnostics from the propaedeutical perspective in relation to SE diagnostics. Topics: - Introduction to basic diagnostic methods and terminology. - Diagnostic process and diagnosis - Historical overview of the development of SE diagnostics. - General clinical methods in SE diagnostics. - Diagnostic value of children drawing. - Game activities in SE diagnostics. - Testing methods Formative and dynamic diagnostics
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|