Předmět: Digital technologies

« Zpět
Název předmětu Digital technologies
Kód předmětu USS/ECDGT
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Modern trends in the field of education and development of individuals with special needs. Increasing the professional competencies of special educators by focusing on technical compensatory aids and assistive technologies in the context of specific disabilities. Explanation of basic aspects of e-Accessibility and e-Inclusion. The student will be able to: ? describe modern trends in the field of education and development of people with special needs. ? describe the professional competencies of special educators with a focus on ICT, ? describe technical compensatory aids and assistive technologies in the context of specific disabilities ? explain the basic aspects of e-Accessibility and e-Inclusion. Teaching theses: ? Introduction to ICT and assistive technologies. ? e-Accessibility and e-Inclusion of people with special needs. ? Digital barriers. ? Specifics of the use of information and communication technologies in educational processes for people with specific needs. ? Use of the Internet and communication of people with special needs. ? Distance education for people with special needs. ? Accessibility of electronic documents.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
  • Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
  • NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Education (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní