Vyučující
|
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hradilová Darina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Introduction to Czech language 3 folows up the prerequisite Introduction to Czech language 2 with the following educational aims: ? Deepen the ability to express oneself on simple topics from everyday life situations. ? Deepen the ability to communicate one´s needs to others using simple phrases and sentences. ? Deepen the ability to understand the indicative and information boards. ? Deepen the understanding of vocabulary related to time details (time, date, months, years); ? Acquaint students with the Czech culture. With regards to level description of A1 according to SERR quidelines, the following topics will be presented: the world and people around us, my family.The level of grammar will be introduced with respect to level A1 grammar description.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|