Vyučující
|
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hradilová Darina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
" Introduction to Czech language 1 aims at following: " Ability to speak about simple topics regarding situations of everyday life. " Ability to communicate one´s needs to others using simple phrases and sentences " Ability to understand indicative and information boards; " Ability to understand vocabulary of time (time, date, days, months and years). With regards to level description of A1 according to SERR guidelines, the following topics will be presented: work and study, how to orient oneself in a city, daily routine, shopping and food. The level of grammar will be introduced with respect to level A1 grammar description.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|