Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá systémem a fungováním poradenství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Aims: Students will gain insight into the basics of counselling; will gain knowledge about the system and legislative framework. They will be acquainted with different types of counselling within the school system and outside of it. They will learn the professional competencies of special education counsellors and basic job description. Topics: " Principles of counselling and Special Ecuation " Multidisciplines in counselling " System of counselling sites, job description and competencies. " School counselling " Principles of counselling intervention " Principles of counselling and diagnostics. " Professional competencies of a counsellor " Counselling - education counselling centres, counselling in healthcare system, counselling within Ministry of Labor. Social Services Act, social services.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
MUHIĆ, J. (2004). Interkulturní poradenství. Praha: IPPP.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
NOVOSAD, L. (2000). Základy speciálního poradenství. Praha: Portál.
|