Předmět: Multiple Disabilities 2

« Zpět
Název předmětu Multiple Disabilities 2
Kód předmětu USS/EBVP2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Hanáková Adéla, Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
The lectures and seminars will focus on issues of interventions within special needs education with families with children suffering from multiple disabilities at a pre-school age and in selected age categories according to the participant's study focus. Syllabus: " The system of care for people with multiple disabilities abroad. " Conceptualization. Communication of a linguistic and non-linguistic character. Building communication in alternative ways. " Theory of spatial orientation and independent movement. Spatial orientation and its development. " Legislation focused on care for people with multiple disabilities. " Institutional care for people with multiple disabilities. " Psychology and its position in education for people with multiple disabilities. " Self-identity and building social relationships. Educational principles. " Theoretical background for creating the ILP - current perspectives and theories. " The ILP for children and pupils with multiple disabilities. " The ILP for adults with multiple disabilities. " The synthetic perspective of education for people with multiple disabilities. " The system of work in education for people with multiple disabilities from the perspective of requirements. Development of communication skills. " The system of work in education for people with multiple disabilities from the perspective of requirements. Adjustment of the environment under the particular conditions. " Practical presentations - field work.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní