Název předmětu | Multiple Disabilities 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/EBVP2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The lectures and seminars will focus on issues of interventions within special needs education with families with children suffering from multiple disabilities at a pre-school age and in selected age categories according to the participant's study focus. Syllabus: " The system of care for people with multiple disabilities abroad. " Conceptualization. Communication of a linguistic and non-linguistic character. Building communication in alternative ways. " Theory of spatial orientation and independent movement. Spatial orientation and its development. " Legislation focused on care for people with multiple disabilities. " Institutional care for people with multiple disabilities. " Psychology and its position in education for people with multiple disabilities. " Self-identity and building social relationships. Educational principles. " Theoretical background for creating the ILP - current perspectives and theories. " The ILP for children and pupils with multiple disabilities. " The ILP for adults with multiple disabilities. " The synthetic perspective of education for people with multiple disabilities. " The system of work in education for people with multiple disabilities from the perspective of requirements. Development of communication skills. " The system of work in education for people with multiple disabilities from the perspective of requirements. Adjustment of the environment under the particular conditions. " Practical presentations - field work.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |