Název předmětu | Theory and practice of early intervention |
---|---|
Kód předmětu | USS/EBRTP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Teorie a praxe rané intervence je seznámit studenty s problematikou speciálněpedagogické intervence v raném věku dětí se zdravotním postižením. V rozsahu absolventských kompetencí budou studenti seznámeni se základními okruhy rané intervence, problematikou vedení a forem intervence a mezioborovým pojetím, tedy potenciálními odborníky, se kterými je třeba spolupracovat. Obecné informace přejdou v úzké zaměření návazných témat- jako rodinná konstelace a její vliv na efektivitu intervence, problematika typu a specifik rodin dětských klientů bude doplněna zaměřením na skupinu dětí umístěných v náhradní a institucionální péči Výukové teze: - Raná intervence, speciální pedagogika, vztahy a meze, - Rodina a dítě s postižením jako cílová skupina intervence. - Základní položky intervence - cíle, formy, etapy. - Diagnóza - základ intervence. - Spolupráce s rodiči a širší rodinou. - Kompetence poradce v rané intervenci. Osobnost poradce. - Práce s rodinou v náročné situaci. - Etika v poradenské praxi. - Jak neselhat jako terapeut - poradce. - Intervenční program. - Strategie v partnerství s rodiči. - Resilience a její podpora v rodině. - Intervence a individuální plánování.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |