Předmět: Theory and practice of early intervention

« Zpět
Název předmětu Theory and practice of early intervention
Kód předmětu USS/EBRTP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu Teorie a praxe rané intervence je seznámit studenty s problematikou speciálněpedagogické intervence v raném věku dětí se zdravotním postižením. V rozsahu absolventských kompetencí budou studenti seznámeni se základními okruhy rané intervence, problematikou vedení a forem intervence a mezioborovým pojetím, tedy potenciálními odborníky, se kterými je třeba spolupracovat. Obecné informace přejdou v úzké zaměření návazných témat- jako rodinná konstelace a její vliv na efektivitu intervence, problematika typu a specifik rodin dětských klientů bude doplněna zaměřením na skupinu dětí umístěných v náhradní a institucionální péči Výukové teze: - Raná intervence, speciální pedagogika, vztahy a meze, - Rodina a dítě s postižením jako cílová skupina intervence. - Základní položky intervence - cíle, formy, etapy. - Diagnóza - základ intervence. - Spolupráce s rodiči a širší rodinou. - Kompetence poradce v rané intervenci. Osobnost poradce. - Práce s rodinou v náročné situaci. - Etika v poradenské praxi. - Jak neselhat jako terapeut - poradce. - Intervenční program. - Strategie v partnerství s rodiči. - Resilience a její podpora v rodině. - Intervence a individuální plánování.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní