Předmět: Technical aids in orto communications

« Zpět
Název předmětu Technical aids in orto communications
Kód předmětu USS/EBOPO
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem studijního předmětu je představit význam a způsoby klasifikace technických kompenzačních pomůcek pro osoby se zdravotním postižením, protože hrají nezastupitelnou roli v životě těchto osob a více či méně se podílejí na eliminaci negativních důsledků jednotlivých tělesných, smyslových či jiných poruch nebo vad. Po úspěšném absolvování předmětu by měl student vysvětlit význam technických kompenzačních pomůcek pro osoby se zdravotním postižením, orientovat se v jednotlivých způsobech klasifikace technických kompenzačních pomůcek, znát základní druhy pomůcek podle druhů zdravotního postižení, znát základní proceduru získávání pomůcky občanem se zdravotním postižením. Výukové teze: - Význam a klasifikace kompenzačních pomůcek pro osoby se zdravotním postižením - Dostupnost a přidělování kompenzačních pomůcek osobám se zdravotním postižením - Technické kompenzační pomůcky pro osoby se sluchovým postižením - Technické kompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením - Technické kompenzační pomůcky pro osoby s omezením hybnosti - Technické a přístrojové pomůcky v logopedii - Technické kompenzační pomůcky v procesu alternativní a augmentativní komunikace

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní