Název předmětu | Expressive Techniques in Special Needs Education Interventions |
---|---|
Kód předmětu | USS/EBETE |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The aim of the course Expressive Techniques in Special Needs Education Interventions is to introduce students to various modern approaches within early intervention focused on work with the entire family. These approaches are based specifically on methods of expressive-formative approaches; a particular emphasis is placed on those derived from para-theatre and the human-oriented psychotherapy schools. The basic principle is the holistic concept of the approach to the family situation in order to strengthen the growth of the family system as an attribute of the family's health. The course is intended to introduce students to the basic theory and facilitate practical experience with application of the respective methods. Students should be able to suggest adequate interventions for particular case studies, using methods and techniques of expressive-formative approaches.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |