Název předmětu | Assistive Technology 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/EBAT1 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Modern trends in the area of education and development of people with special needs. Increasing the professional skills of special education teachers with an emphasis on ICT, technical compensatory aids and assistive technology in the context of the individual types of disability. Explanation of the basic aspects of E-Accessibility and E-Inclusion. Syllabus: " Introduction to ICT and assistive technology. " Definition of E-Accessibility and E-Inclusion for people with special needs. " Digital barriers. " Specifics of utilization of ICT in the education process for people with special needs. " The Internet and communication with people with special needs. " Distance Education for people with special needs. " Accessibility of electronic documents. " Introduction to assistive technology in special needs education for people with limited mobility. " Introduction to assistive technology in special needs education for people with autistic spectrum disorders. " Introduction to assistive technology in special needs education for people with specific developmental learning disorders. " Introduction to assistive technology in special needs education for people with mental disabilities. " Introduction to assistive technology in special needs education for people with visual impairment. " Introduction to assistive technology in special needs education for people with hearing impairment.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |