Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Brozdová Jana, Mgr.
-
Smečková Gabriela, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
-
Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Terminologie, definice specifických poruch učení. Etiologie, symptomatologie. Diagnostika, terapie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: Cílem předmětu jen seznámit studenty s hlavními typy a symptomy specifických poruch učební. Dále jim bude přiblížena problematika etiologie specifických vývojových poruch učení (SVPU), stejně tak jako základní principy diagnostiky a intervence, včetně specifických terapeutických námětů k využití v dramaterapii. Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat hlavní projevy SVPU, orientovat se v systému diagnostiky SVPU a popsat základní možnosti komplexní intervence SVPU v České republice v porovnání se zahraničními trendy.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Matějček, Z. (1995). Dyslexie: specifické poruchy čtení. Jinočany: H&H.
-
VITÁSKOVÁ, K. (2006). Specifické poruchy učení pro výchovné pracovníky.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
ZELINKOVÁ, O. (2003). Poruchy učení. Specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. Praha: Portál.
-
ZELINKOVÁ, O. (1994). Poruchy učení. Praha: Portál.
|