Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Principy, zásady a postupy tyflopedické intervence v dospělosti. Předmět je zaměřen na následující oblasti: prostorová orientace, sebeosbluha, andragogika, moderní trendy v přístupech k osobám s těžkým zrakovým postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Principy, zásady a postupy tyflopedické intervence v dospělosti. Předmět je inovován prostřednictvím publikací vzniklých z projektu Inovace distančních textů pro výuku speciálních pedagogů - tyflopedů (CZ.1.07/2.2.00/07.0083), který je financován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
Absolvování podmiňujících předmětů - USS/ ATY1 a ATY2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., & Stoklasová, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Mimoškolní aktivity a speciálněpedagogické působení na osoby se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v dospělém a seniorském věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Hamadová, P., Květoňová, L., Nováková, Z. (2007). Oftalmopedie. Brno : Paido.
-
Ludíková, L. (2006). Tyflopedie - Andragogika.. Olomouc : UP.
|