Název předmětu | Speciálněpedagogická andragogika 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/ASA2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 2 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Studijní předmět teoretické koncepce je zaměřen na problematiku přístupu, komunikace, interakce a specifik klientely se zdravotním postižením, která dosahuje produktivního a postproduktivního věku. Speciálněpedagogické, sociální i rehabilitační intervence u cílové skupiny dospělých osob se zdravotním postižením jsou specifické a vyžadují taktéž dobrou připravenost pracovníků, kteří tyto intervence poskytují. Studijní předmět využívá již získaných dovedností, znalostí a poznatků z jiných studijních disciplín (především speciálněpedagogické, psychologické či pedagogicko / didaktické) s akcentem kladeným na problematiku lidských potřeb (především dysfunkčních) dospělé osoby se zdravotním postižením či limitacemi z důvodu věku a stáří (včetně klienta v terminálním stadiu). Studijní předmět seznámí studenty s poznatky z oblastí speciálněpedagogické, zdravotní, sociální apod., které ve své účelné a efektivní propojenosti vytváří efektivní zázemí pro uplatnění vysoce profesionálního přístupu a komplexní práce speciálněpedgogického andragoga. Studijní předmět Speciálněpedagogická andragogika 2 navazuje na již absolvovanou disciplínu (Speciálněpedagogická andragogika 1), která vytvořila efektivní vstupní východiska pro koncepci speciálněpedagogické andragogiky jako samostatné studijní, vědecké a především speciálněpedagogické disciplíny. Studenti budou seznámeni s jednotlivými sociálními a zdravotními službami, které jsou uplatňovány u osob produktivního a postproduktivního věku se zdravotním postižením, stejně jako se speciálněpedagogickými intervencemi. Nedílnou součástí služeb je také požadavek kontinuálního vzdělávání, které mj. vyžaduje efektivní a cílenou komunikaci.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika - andragogika (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |