Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína se zabývá základy z oblasti didaktiky cizího jazyka, metodami, formami, prací se slovní zásobou, rozvojem jednotlivých jazykových dovedností včetně učebních strategií. Práce s obrazovým materiálem ve výuce cizího jazyka, Slovní zásoba a strategie učení, Učební materiály pro počáteční výuku cizího jazyka, Nové metody a postupy při výuce cizího jazyka (např. autonomní učení, projektová výuka), Práce se žáky se specifickými poruchami učení v rámci cizojazyčné výuky, Zpracování učební jednotky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: vytvářet za pomoci obrazového materiálu vhodné aktivity pro rozvoj jazykových dovedností, získat povědomí o možnostech rozvoje slovní zásoby ve výuce cizího jazyka, analyzovat typy učebních materiálů pro počáteční výuku cizího jazyka, vytvářet vhodné materiály pro počáteční výuku cizího jazyka podle předem zadaných kritérií, osvojit si nové metody a postupy vhodné pro ranou výuku cizího jazyka, zpracovat projekt s prvky interdisciplinarity, získat povědomí o výuce cizího jazyka pro žáky se specifickými poruchami učení, umět doložit a prezentovat své dovednosti prezentací zpracovaných cvičení pro výuku žáků se specifickými poruchami učení, umět sestavit vyučovací jednotku pro počáteční výuku cizího jazyka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor portfolia studenta
Aktivní spolupráce v prezenční výuce. Průběžné plnění zadaných úkolů. Vypracování seminární práce na předem stanovené téma.
|
Doporučená literatura
|
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2013). Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). PdF UP v Olomouci.
-
JANÍKOVÁ, Věra a BARTOŇOVÁ, Miroslava. (2003). Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.. Brno.
-
JANÍKOVÁ, Věra. (2010). Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache.Eine Einführung.. Brno: MU.
-
SCHERLING,Theo. (1992). Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdsprachenunterricht. . Berlin.
|