Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do didaktiky cizího jazyka (hlavní pojmy z didaktiky a metodiky cizího jazyka). Organizační formy ve výuce cizího jazyka. Motivace ve výuce cizího jazyka. Rozvoj jazykových dovedností. Písně v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ. Využití moderních informačních a komunikačních technologií v cizojazyčné výuce na 1. stupni ZŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: definovat a objasnit základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky výuky cizího jazyka, ovládat základní organizační formy vhodné pro výuku cizího jazyka, získat povědomí o možnostech rozvoje motivace v cizojazyčné výuce. Charakterizovat a rozvíjet všechny 4 jazykové dovednosti, umět vytvářet aktivity pro rozvoj jazykových dovedností v počáteční výuce cizího jazyka, umět didakticky zpracovat cizojazyčné písně pro počáteční výuku cizího jazyka, získat povědomí o možnostech využití moderních informačních technologiích ve výuce cizího jazyka.
Student se orientuje v základní terminologii z oblasti didaktiky a metodiky cizího jazyka. Student je schopen na základě osvojených poznatků aktivně komunikovat, diskutovat a argumentovat k tématickým okruhům vymezeným seminářem.
|
Předpoklady
|
Aktivní znalost německého jazyka, schopnost komunikace a kreativního myšlení. Aktivní přístup studentů k výuce. Plnění průběžně zadávaných úkolů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Dotazník
Průběžné plnění zadaných úkolů a participace na výuce. Vytvoření vlastního projektu aplikovatelného ve výuce německého jazyka na ZŠ.
|
Doporučená literatura
|
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2013). Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). PdF UP v Olomouci.
-
DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2011). Projektová výuka: moderní strategie vzdělávání v České republice a německy mluvících zemích. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Janíková, Věra. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. . Masarykova univerzita Brno.
-
Maier, W. (1995). Fremdsprachen in der Grundschule.. München: Langenscheidt.
-
Scherling, Theo; Schuckall. (1992). Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdsprachenunterricht.. Berlin: Langenscheidt.
|