Vyučující
|
-
Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
-
Ponížilová Lenka, Mgr.
-
Balíková Ludmila, Mgr. Bc.
-
Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pro anglický jazyk: - slovní zásoba z oblasti nakupování, zaměstnání, moderních technologií, - psaní stížnosti na zakoupené zboží, životopisu slavné osobnosti, - tvorba přídavných jmen a adverbií pomocí předpon a přípon, - přímé a nepřímé otázky, - intonace v tázacích dovětcích. Pro didaktiku anglického jazyka: - práce se žáky se specifickými poruchami učení, - metoda CLIL (pojetí, principy, metodologie), - projektová práce, - využití dětské literatury a dramatických aktivit ve výuce anglického jazyka, - využití internetu a technologií, práce s interaktivní tabulí, - lingvoreálie, interkulturalita.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Pro anglický jazyk: - ovládat slovní zásobu z oblasti nakupování, - napsat stížnost na zakoupené zboží, - aktivně používat slovní zásobu z oblasti zaměstnání, - vytvořit přídavné jméno a adverbium pomocí předpon a přípon, - ovládat slovní zásobu z oblasti moderních technologií, - definovat rozdíl mezi přímou a nepřímou otázkou, - napsat životopis slavné osobnosti, - prokázat znalost intonace v tázacích dovětcích. Pro didaktiku anglického jazyka: - orientovat se v problematice výuky angličtiny u dětí se specifickými poruchami učení, - definovat pojem CLIL a rozumět metodologii CLIL, - prokázat znalosti z oblasti lingvoreálií a chápat koncept interkulturality, - prokázat teoretické znalosti z oblasti dětské literatury, - využívat dětskou literaturu v hodinách angličtiny (prezentace pohádky), - aplikovat získané znalosti v praktické výuce, - vytvářet vlastní výukové materiály a používat je ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Zápočet: - 80% docházka na seminář (70 % pro studentky a studenty s ISP), - aktivita v hodinách, - splnění seminární práce. Ústní zkouška: - rozhovor s vyučujícím na vybrané didaktické téma v anglickém jazyce. Podrobnější informace v Moodlu.
|
Doporučená literatura
|
-
Coe, Harrison, Paterson. (2008). Oxford Practice Grammar - cvičebnice anglické gramatiky. Oxford University Press.
-
Lewis, Gordon. (2004). The Internet and Young Learners.. Oxford.
-
Phillips, S. (2003). Drama with Children. Oxford.
-
PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford.
-
Redman, S. (2011). English Vocabulary in Use: Pre-Intermediate and Intermediate. Cambridge.
|