Předmět: Anglický jazyk 7 s didaktikou

« Zpět
Název předmětu Anglický jazyk 7 s didaktikou
Kód předmětu UCJ/KTA7Q
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 4
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
  • Ponížilová Lenka, Mgr.
  • Balíková Ludmila, Mgr. Bc.
  • Nevařil Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Pro anglický jazyk: - slovní zásoba z oblasti nakupování, zaměstnání, moderních technologií, - psaní stížnosti na zakoupené zboží, životopisu slavné osobnosti, - tvorba přídavných jmen a adverbií pomocí předpon a přípon, - přímé a nepřímé otázky, - intonace v tázacích dovětcích. Pro didaktiku anglického jazyka: - práce se žáky se specifickými poruchami učení, - metoda CLIL (pojetí, principy, metodologie), - projektová práce, - využití dětské literatury a dramatických aktivit ve výuce anglického jazyka, - využití internetu a technologií, práce s interaktivní tabulí, - lingvoreálie, interkulturalita.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Pro anglický jazyk: - ovládat slovní zásobu z oblasti nakupování, - napsat stížnost na zakoupené zboží, - aktivně používat slovní zásobu z oblasti zaměstnání, - vytvořit přídavné jméno a adverbium pomocí předpon a přípon, - ovládat slovní zásobu z oblasti moderních technologií, - definovat rozdíl mezi přímou a nepřímou otázkou, - napsat životopis slavné osobnosti, - prokázat znalost intonace v tázacích dovětcích. Pro didaktiku anglického jazyka: - orientovat se v problematice výuky angličtiny u dětí se specifickými poruchami učení, - definovat pojem CLIL a rozumět metodologii CLIL, - prokázat znalosti z oblasti lingvoreálií a chápat koncept interkulturality, - prokázat teoretické znalosti z oblasti dětské literatury, - využívat dětskou literaturu v hodinách angličtiny (prezentace pohádky), - aplikovat získané znalosti v praktické výuce, - vytvářet vlastní výukové materiály a používat je ve výuce angličtiny na 1. stupni ZŠ.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Zápočet: - 80% docházka na seminář (70 % pro studentky a studenty s ISP), - aktivita v hodinách, - splnění seminární práce. Ústní zkouška: - rozhovor s vyučujícím na vybrané didaktické téma v anglickém jazyce. Podrobnější informace v Moodlu.
Doporučená literatura
  • Coe, Harrison, Paterson. (2008). Oxford Practice Grammar - cvičebnice anglické gramatiky. Oxford University Press.
  • Lewis, Gordon. (2004). The Internet and Young Learners.. Oxford.
  • Phillips, S. (2003). Drama with Children. Oxford.
  • PHILLIPS, S. (1993). Young Learners. Oxford.
  • Redman, S. (2011). English Vocabulary in Use: Pre-Intermediate and Intermediate. Cambridge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika (MD18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika (MD24-X) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 4 Doporučený ročník:4, Doporučený semestr: Zimní