Vyučující
|
-
Palčák Ján, MUDr.
-
Dráč Pavel, doc. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Co je to ATLS a důvody jeho vzniku. Principy inciálního zhodnocení stavu pacienta. Principy zajištění průchodnosti dýchacích cest a stabilizace krční páteře. Principy zajištění dýchání a ventilace. Principy zajištění cirkulace a zástav krvácení. Principy hodnocení a primární léčby poranění CNS. Obracení a transport poraněného. Kompletní sekundární vyšetření poraněného pacienta.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Představit studentům algoritmus primární péče o těžce poraněné pacienty. Demonstrovat jednotlivé kroky tohoto algoritmu. Umožnit studentům prakticky nacvičit některé postupy a techniky využitelné v péči o těžce poraněné pacienty.
Po absolvování předmětu bude student: znát algoritmus primární péče o těžce poraněné pacienty, umět popsat jednotlivé kroky při ošetření s ohledem na celkov stav poraněného, umět prakticky provést některé praktické postupy a techniky využitélné v péči o těžce poraněné pacienty.
|
Předpoklady
|
Znalost anatomie a fyziologie člověka. Znalost základního chirurgického názvosloví.
CH1/VC013
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Přítomnost na celém semináři. Aktivní přístup při výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Kelbl, M. Přednemocniční péče - zásady první pomoci.
-
Wendsche, P., Veselý, R. et al. (2019). Traumatologie. Praha: Galén.
|