Vyučující
|
-
Tomoszek Maxim, JUDr. Ph.D.
-
Hamuľáková Klára, JUDr. Ph.D.
-
Vítová Blanka, doc. JUDr. LL.M. Ph.D.
-
Petr Michal, doc. JUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zvláštnosti přístupu ke vzdělávání dospělých. Metody pedagogické práce. Způsoby zapojení studentů do společných vzdělávacích aktivit. Závěrečné hodnocení studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět cílí především na rozvoj pedagogických dovedností studenta, sekundárním cílem je rovněž upevňování znalostí, neboť hluboká strukturovaná znalost problematiky je předpokladem pro to, aby mohly být znalosti srozumitelně předány. Druhý semestr navazuje na předchozí semestr, v němž se student účastnil spolu se školitelem určených přednášek a seminářů a zapojil se společně se školitelem do jejich výuky, např. vedením dílčích výukových aktivit, s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky. Tyto zkušenosti student zúročil při spolupráci se školitelem na výběru tématu, v jehož rámci student své pedagogické dovednosti dále profiloval a připravil si a se školitelem konzultoval plán hodiny a výukové podklady pro vlastní výuku. Realizace této výuky pod dohledem školitele je pak obsahem druhého semestru výuky. Na realizaci výuky navazuje odevzdání reflexe a rozbor provedené výuky se školitelem.
Rozvoj pedagogických dovedností studenta
|
Předpoklady
|
Absolvování tohoto předmětu je podmíněno absolvováním předmětu Pedagogická činnost 1
SPK/TPČ1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Vedení semináře studentem v rozsahu alespoň 6 vyučovacích hodin seminářů (prezenční forma) nebo 2 vyučovacích hodin seminářů (kombinovaná forma) podle předem připraveného a se školitelem konzultovaného plánu, s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
ALEMANNO, A., KHADAR, L. (eds.). (2018). Reinventing Legal Education. How Clinical Education Is Reforming the Teaching and Practice of Law in Europe.. Cambridge University Press.
-
DEMEOLA, Z., CORNETT, L., ANDERSON, E., HULSE, K., U. (2021). Foundations Instructional Design Guide. Use Learning Outcomes & Standards-Based Assessments to Train Better Lawyers.. Institute for the Advancement of the American Legal System.
-
MAHARG, P. (2016). Transforming Legal Education: Learning and Teaching the Law in the Early Twenty-First Century. Routledge.
-
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. (6. rozšířené a přepracované vydání). Praha: Portál.
-
Rohlíková, L., Vejvodová, J. (2012). Vyučovací metody na vysoké škole: praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia. Praha: Grada.
-
SCHWARTZ, M., H., SPARROW, S., HESS, G., F. (2018). Teaching Law by Design. Engaging Students from the Syllabus to the Final Exam. (2nd ed.).. Cambridge University Press.
-
SCHWARTZ, M. H., SPARROW, S., HESS, G. F. (2013). What the Best Law Teachers Do. Harvard University Press.
|