Předmět: Teaching Activity 1

« Zpět
Název předmětu Teaching Activity 1
Kód předmětu SPK/LTEA1
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky letní semestr
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vítová Blanka, doc. JUDr. LL.M. Ph.D.
  • Petr Michal, doc. JUDr. Ph.D.
  • Tomoszek Maxim, JUDr. Ph.D.
  • Hamuľáková Klára, JUDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Zvláštnosti přístupu ke vzdělávání dospělých. Metody pedagogické práce. Způsoby zapojení studentů do společných vzdělávacích aktivit. Závěrečné hodnocení studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět cílí především na rozvoj pedagogických dovedností studenta, sekundárním cílem je rovněž upevňování znalostí, neboť hluboká strukturovaná znalost problematiky je předpokladem pro to, aby mohly být znalosti srozumitelně předány. V rámci prvního semestru předmětu je student povinen se účastnit spolu se školitelem určených přednášek a seminářů a zapojit se společně se školitelem do jejich výuky, např. vedením dílčích výukových aktivit, a to v rozsahu alespoň 6 vyučovacích hodin seminářů (prezenční forma) nebo 2 vyučovacích hodin seminářů (kombinovaná forma), s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky. Poté je ve spolupráci se školitelem vybráno téma, v jehož rámci má student své pedagogické dovednosti profilovat a student je povinen si pro výuku připravit plán hodiny a výukové podklady, které konzultuje se svým školitelem.
Rozvoj pedagogických dovedností studenta
Předpoklady
Absolvování tohoto předmětu není podmíněno úspěšným absolvováním jiného předmětu.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Student je povinen účastnit se spolu se školitelem určených přednášek a seminářů a zapojit se společně se školitelem do jejich výuky, např. vedením dílčích výukových aktivit, a to v rozsahu alespoň 6 vyučovacích hodin seminářů (prezenční forma) nebo 2 vyučovacích hodin seminářů (kombinovaná forma), s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky. Poté je ve spolupráci se školitelem vybráno téma, v jehož rámci má student své pedagogické dovednosti profilovat a student je povinen si pro výuku připravit plán hodiny a výukové podklady, které konzultuje se svým školitelem.
Doporučená literatura
  • ALEMANNO, A., KHADAR, L. (eds.). (2018). Reinventing Legal Education. How Clinical Education Is Reforming the Teaching and Practice of Law in Europe.. Cambridge University Press.
  • DEMEOLA, Z., CORNETT, L., ANDERSON, E., HULSE, K., U. (2021). Foundations Instructional Design Guide. Use Learning Outcomes & Standards-Based Assessments to Train Better Lawyers.. Institute for the Advancement of the American Legal System.
  • MAHARG, P. (2016). Transforming Legal Education: Learning and Teaching the Law in the Early Twenty-First Century. Routledge.
  • SCHWARTZ, M., H., SPARROW, S., HESS, G., F. (2017). Teaching Law by Design. Engaging Students from the Syllabus to the Final Exam. (2nd ed.).. Carolina Academic Press.
  • SCHWARTZ, M. H., SPARROW, S., HESS, G., F. (2013). What the Best Law Teachers Do. Harvard University Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Law and Digital Technologies (LADT24) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Právnická fakulta Studijní plán (Verze): Law and Digital Technologies (LADT24) Kategorie: Právo, právní a veřejnosprávní činnost 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní