Vyučující
|
-
Vítová Blanka, doc. JUDr. LL.M. Ph.D.
-
Petr Michal, doc. JUDr. Ph.D.
-
Tomoszek Maxim, JUDr. Ph.D.
-
Hamuľáková Klára, JUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Zvláštnosti přístupu ke vzdělávání dospělých. Metody pedagogické práce. Způsoby zapojení studentů do společných vzdělávacích aktivit. Závěrečné hodnocení studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět cílí především na rozvoj pedagogických dovedností studenta, sekundárním cílem je rovněž upevňování znalostí, neboť hluboká strukturovaná znalost problematiky je předpokladem pro to, aby mohly být znalosti srozumitelně předány. V rámci prvního semestru předmětu je student povinen se účastnit spolu se školitelem určených přednášek a seminářů a zapojit se společně se školitelem do jejich výuky, např. vedením dílčích výukových aktivit, a to v rozsahu alespoň 6 vyučovacích hodin seminářů (prezenční forma) nebo 2 vyučovacích hodin seminářů (kombinovaná forma), s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky. Poté je ve spolupráci se školitelem vybráno téma, v jehož rámci má student své pedagogické dovednosti profilovat a student je povinen si pro výuku připravit plán hodiny a výukové podklady, které konzultuje se svým školitelem.
Rozvoj pedagogických dovedností studenta
|
Předpoklady
|
Absolvování tohoto předmětu není podmíněno úspěšným absolvováním jiného předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student je povinen účastnit se spolu se školitelem určených přednášek a seminářů a zapojit se společně se školitelem do jejich výuky, např. vedením dílčích výukových aktivit, a to v rozsahu alespoň 6 vyučovacích hodin seminářů (prezenční forma) nebo 2 vyučovacích hodin seminářů (kombinovaná forma), s následným odevzdáním studentovy reflexe této výuky. Poté je ve spolupráci se školitelem vybráno téma, v jehož rámci má student své pedagogické dovednosti profilovat a student je povinen si pro výuku připravit plán hodiny a výukové podklady, které konzultuje se svým školitelem.
|
Doporučená literatura
|
-
ALEMANNO, A., KHADAR, L. (eds.). (2018). Reinventing Legal Education. How Clinical Education Is Reforming the Teaching and Practice of Law in Europe.. Cambridge University Press.
-
DEMEOLA, Z., CORNETT, L., ANDERSON, E., HULSE, K., U. (2021). Foundations Instructional Design Guide. Use Learning Outcomes & Standards-Based Assessments to Train Better Lawyers.. Institute for the Advancement of the American Legal System.
-
MAHARG, P. (2016). Transforming Legal Education: Learning and Teaching the Law in the Early Twenty-First Century. Routledge.
-
SCHWARTZ, M., H., SPARROW, S., HESS, G., F. (2017). Teaching Law by Design. Engaging Students from the Syllabus to the Final Exam. (2nd ed.).. Carolina Academic Press.
-
SCHWARTZ, M. H., SPARROW, S., HESS, G., F. (2013). What the Best Law Teachers Do. Harvard University Press.
|