Vyučující
|
-
Horváth Pavel, RNDr. Ph.D.
-
Havelková Martina, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Matematická logika, matematický jazyk. 2. Množiny, funkce. 3. Reálná čísla. 4. Komplexní čísla. 5. Kombinatorika, základy statistiky. 6. Posloupnosti a jejich limity, řady. 7. Funkce jedné reálné proměnné: základní pojmy a vlastnosti. 8. Elementární funkce: Mocninná, logaritmická, exponenciální, goniometrické a cyklometrické. 9. Limita a spojitost funkce. 10. Základy diferenciálního počtu funkce jedné reálné proměnné: Derivace a její geometrický a fyzikální význam, diferenciál, užití při vyšetřování průběhu funkce. 11. Využití software MATHEMATICA pro vybraná témata - praktické cvičení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Osvojit si základní znalosti matematické analýzy se zaměřením na aplikace pro fyziku.
Předmět zaměřený na získání znalostí. Připomenout základní matematické pojmy, objasnit základy diferenciálního počtu funkce jedné proměnné, aplikovat získané znalosti na řešení úloh matematické analýzy pro fyziky.
|
Předpoklady
|
Předpokládají se znalosti středoškolské matematiky.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Kolokvium: účast na prosemináři, úspěšné složení písemného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
BARTCH H.J. (1996). Matematické vzorce. MF, Praha.
-
BRABEC J., MARTAN F., ROZENSKÝ Z. (1989). Matematická analýza 1. SNTL, Praha.
-
KOPÁČEK J. (2004). Matematická analýza nejen pro fyziky (I). Matfyzpress, Praha.
-
KOPÁČEK J. (2005). Příklady z matematiky nejen pro fyziky (I). Matfyzpress, Praha.
-
KVASNICA J. (2004). Matematický aparát fyziky. Academia, Praha.
-
POLÁK J. (1995). Přehled středoškolské matematiky. Prometheus, Praha.
-
REKTORYS K. (1995). Přehled užité matematiky I a II. Prometheus, Praha.
-
RUSKEEPÄÄ H. (2009). Mathematica navigator - Mathematics, Statistics, and Graphics. Academic Press, London.
|