Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Náplň oboru onkologie, organizace onkologické péče v ČR 2. Charakteristika nádorového růstu, teorie kancerogeneze 3. Typy nádorů, klasifikace 4. TNM klasifikace 5. Vývoj a historie RT 6. Strategie a taktika léčby 7. Radikální a paliativní RT 8. Nenádorová RT 9. Rentgenová RT 10. Charakteristika megavoltové terapie 11. Porovnání účinků megavoltové a RTG terapie 12. Zdroje vysokoenergetického záření - radioizotopové ozařovače 13. Zdroje vysokoenergetického záření - urychlovače 14. Využití urychlených částic v RT 15. Protony, neutrony, charakteristika, využití Kontaktní hodiny: 24 hod. seminářů Nekontaktní hodiny: 30 hodin
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty se základy techniky léčby ionizujícím zářením, od přípravy ozařovacího plánu a volby ozařovacích podmínek, způsobu zaměřování a reprodukce ozařování k ozařovacím technikám.
Studenti znají techniky ozáření,terapeutické přístroje pro léčbu nádorů, brachyterapie.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Aktivní účast ve výuce, písemný test, rozhovor.
|
Doporučená literatura
|
-
Dobbs, J., Barrett, A., Ash, D. Praktická plánování radioterapie.
-
Klener, P. (2002). Klinická onkologie. Praha: Galén.
-
Spurný, V., Šlampa. Moderní radioterapeutické metody.
-
Šlampa, P., Petera, J. Radiační onkologie.
-
Šlampa P. a kol. (2014). Radiační onkologie v praxi. Brno.
-
Tomášek J. a kol. (2015). Onkologie-minimum pro praxi. Ascleoius.
-
Vorlíček, J., Abrahámová, J., Vorlíčková, H. (2006). Klinická onkologie pro sestry. Praha: Grada Publishing.
|