Vyučující
|
-
Cakirpaloglu Snežana, Mgr.
-
Bundárová Lucie, MUDr.
-
Látalová Klára, prof. MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Program je zaměřený na rozvoj základních schopností studenta porozumět psychologickým aspektům reakce pacienta na nemoc a základům psychologické péče o nemocného. Skládá se z přednášek o obranných mechanizmech a psychologických reakcích na nemoc a z nácviků psychologického vedení nemocného.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je vytvoření úspěšného kontaktu s pacientem jako důležité součásti komplexní léčby a optimální péče o pacienta.
Studenti budou schopni zhodnotit anamnézu z pohledu psychiatrických znalostí, na základě zhodnocení psychiatrického vyšetření provést správné zhodnocení pacientovy nemoci a navrhnout způsob terapeutického přístupu.
|
Předpoklady
|
Dostatečná úroveň osobnostní zralosti, vstřícnost, schopnost empatie, základy komunikačních dovedností. . Znalosti oborů prvního rigorozního okruhu. Základy farmakologie a neurologie a lékařské psychologie
PSY/VCA13 a zároveň NAN/VCB15 a zároveň LCH/VCA11 a zároveň CJA/VCB11 a zároveň BIO/VCB11 a zároveň LBF/VCB11 a zároveň KAR/VCB11 a zároveň LCH/VCB19 a zároveň HIE/VCB11 a zároveň PVL/VCB72
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Aplikace a začlenění, implementace získaných znalostí do léčebného procesu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bouček, J. (2006). Psychoterapie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Bouchal, M. (1993). Psychologie v lékařství. Brno: Masarykova univerzita.
-
Vymětal, J. (1994). Základy lékařské psychologie. Praha: Psychoanalytické nakladatelství J. Kocourek.
|