Vyučující
|
-
Procházková Eliška, MUDr.
-
Látalová Klára, prof. MUDr. Ph.D.
-
Višňovský Jozef, MUDr.
|
Obsah předmětu
|
The programme is aimed to the development basic skills of the students to understand psychological aspects of patients reaction to the illness and basic psychological care about the patient. It consist of lectures about defend mechanisms and reactions to the illness and of practice and workshops about psychological leading of the patients.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Vytvoření dobrého kontaktu mezi pacientem a lékařem, který je důležitý pro komplexní léčbu.
Students will be able evaluace history from the view of psychiatric knowledges on the based of psychiatric interview nad provide evaluating disorder and give therapeutic approach.
|
Předpoklady
|
Dostatečná úroveň osobnostní zralosti, vstřícnost, schopnost empatie, základy komunikačních dovedností
PSY/VAA13 a zároveň NAN/VAB13 a zároveň CJA/VA031 a zároveň CJA/VAB41 a zároveň LBF/VAB11 a zároveň BIO/VAB11 a zároveň LCH/VAA11 a zároveň LCH/VAB20 a zároveň KAR/VAB11 a zároveň HIE/VAB11 a zároveň NAN/VAA13 a zároveň PVL/VAB71
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška
Aplikace a začlenění, implementace získaných znalostí do léčebného procesu.
|
Doporučená literatura
|
-
Čaplová, T. et al. (1995). Clinical Problems of Medical Psychology. Bratislava: Univerzita Komenského.
-
Huffman, K., Vernoy, M., Vernoy, J. (1996). Psychology in Action. John Wiley and Sons.
-
Serafino, E. P. (1994). Health Psychology: Biopsychosocial interaction. John Wiley and Sons.
-
Žucha, I. et al. (1994). Medical Psychology. Bratislava: Univerzita Komenského.
|