Vyučující
|
-
Svobodová Zuzana, PhDr.
-
Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Blok I: Typy softwarových souborů a jejich užití Blok II: Klinické informační systémy Blok III: Zpracování odborného textu Blok IV: Prezentace dat Blok V: Statistické analýzy Blok VI: Elektronické vyhledávání v databázích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 22 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako praktický a poskytuje úvod do používání různých softwarových souborů, klinických informačních systémů, zpracováni textu, prezentace dat, statistické analýzy a on-line vyhledávání v odborných databázích.
Student získá schopnosti orientovat se v oblasti základního aplikovaného programového vybavení, používat běžné programy pro editaci, zpracování dat a komunikaci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Účast na seminářích a praktických cvičeních, vypracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Hendl, J. (2004). Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
-
Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu : Základy kvantitativního výzkumu. Praha.
-
Melnyk, B.M., Fineout-Overholt, E. (2005). Evidence-Based Practice in Nursing and Healthcare.. Philadelphia: Lippincott Williams.
-
Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
-
Punch, K., & Hendl, J. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál.
-
Punch, K. F. (2008). Základy kvantitativního šetření. Portál, Praha.
-
Šárka Vévodová, Kateřina Ivanová. (2015). Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc.
-
Walker, I. (2012). Výzkumné metody a statistika. Grada.
|