Vyučující
|
-
Hrubá Renata, Mgr. Ph.D.
-
Bubeníková Štěpánka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pacientka s přidruženým neurologickým postižením (poruchy vědomí, křečové stavy, epileptický záchvat, status epilepticus, cévní mozkové příhody krvácivé, ischematické, mystenia gravis, polyradikuloneuritis), klinické projevy, diagnostika, možnosti léčby, ovlivnění plodu, komplikace. Iktové jednotky a význam v péči o pacienty. Pacientka s přidruženou respirační insuficiencí (akutní dušení, astmatický záchvat, status astmaticus, nekardiální plicní edém, chronická obstrukční plicní nemoc), klinické projevy, diagnostika, možnosti léčby, ovlivnění plodu, komplikace. Pacientka s přidruženým kardiovaskulárním postižením (akutní koronární syndrom, klinicky významné arytmie, plicní embolie, kardiomyopatie), klinické projevy, diagnostika možnosti léčby, ovlivnění plodu, komplikace. Pacientka s přidruženým postižením gastrointestinálního traktu (GIT) a se stomiemi (náhlé příhody břišní, zánětlivá a nádorová onemocnění, hyperemesis gravidarium, hepatopatie, trauma a polytrauma v těhotenství), klinické projevy, diagnostika, možnosti léčby, ovlivnění plodu, komplikace. Pacientka s přidruženým postižením uropoetického systému (zánětlivá onemocnění, nádorová onemocnění), klinické projevy, diagnostika, možnosti léčby, ovlivnění plodu, komplikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na vysoce specializovanou péči při poškození orgánové soustavy: neurologické, kardiovaskulární, dýchací, gastrointestinální, urogenitální.
Po absolvování předmětu bude student zná význam diagnostiky, léčby, prevence a péče PA při onemocnění jednotlivých orgánových soustav ( neurologické, respirační, kardiovaskulární, gastrointestinální, uropoetické).
|
Předpoklady
|
Studenti budou umět identifikovat onemocnění jednotlivých orgánových soustav.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
100% účast ve výuce, aktivní zapojování do výuky, plnění zadaných úkolů a prokázání znalostí z této oblasti.
|
Doporučená literatura
|
-
Fait, T., Zikán, M. (2017). Moderní farmakoterapie v gynekologii a porodnictví. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Maxdorf.
-
Hájek, Z., Čech, E., & Maršál, K. Porodnictví.
-
Hájek, Z. (2004). Rizikové a patologické těhotenství. Praha: Grada Publishing.
-
Martin Procházka, Radovan Pilka. (2018). Porodnictví pro studenty lékařství a porodní asistence. Olomouc.
-
NOVOTNÁ, B., NOVÁK, J. (2012). Alergie a astma: v těhotenství : prevence v dětství. Praha: Grada.
-
Pařízek, A. (2012). Kritické stavy v porodnictví. Praha: Galén.
-
Roztočil, A. Moderní gynekologie.
-
Roztočil, A. (2008). Moderní porodnictví. Praha: Grada.
-
Vachek, J. a kol. (2016). Farmakoterapie v těhotenství a při kojení. Praha: Maxdorf.
|